כיוון
תכלית
ומעשה
             אימון לביצועי מצוינות בבית ספר
 



ד"ר גילי בסקין, Ed.D




054-7828953

 
ציון וחגיגת הצלחה בעקבות ארגון טקס עם תלמידות
 

ח.ע מורה ומחנכת באולפנה במרכז הארץ, התלבטה אם מתאים לציין ולחגוג עם תלמידותיה את הצלחת הטקס שארגנו במשותף, מאחר ובהמשך, ביום למחרת, התנהגו באופן שאינו ראוי.
לבסוף החליטה שנכון יהיה בכל זאת לחגוג-

  "בתור התחלה הודעתי לתלמידותיי שאנו חוגגות את הצלחתנו בהרמת הטקס. הבאתי צלחת
עם עוגיות חיוכים ושיחקנו משחק שבו כל אחת אומרת תודה למישהי על משהו שעשתה בשבילה במהלך העבודה על הטקס ומעבירה לה עוגיית חיוך. כלל חשוב במשחק היה: לא מעבירים לבת שקיבלה כבר, כך שכל אחת תקבל ולא יהיו כאלו שיקבלו יותר או פחות.
בכיתתי ברוך ה', יש אווירה מאד פתוחה ומשפחתית, שאפשרה דיבור גלוי ומתוך כך עלו דברים יפהפיים בשלב זה של החגיגה.

בשלב השני חילקתי לכל בת תיק קטן שהכנתי ערב קודם, שכתוב עליו- "תיק ההצלחות שלי". כל אחת קיבלה גם שמינית בריסטול צבעונית ובראשה כתבה את שמה. כל פעם שנשמעה שריקה על ידי, הבנות היו צריכות להעביר את שמינית הבריסטול שבידם לזו שיושבת מימינם ולכתוב בשמינית שקיבלה הצלחה מסוימת של אותה בת ששמה כתוב בראש הבריסטול. בסופו של הסבב כל אחת קיבלה דף שלם של הצלחות שלה ואותו הבנות קיבלו הוראה לקפל ולהכניס לתיק ההצלחות שאמור ללוות אותן מכאן והלאה בהמשך החיים- לאסוף את הצלחותיהן."

לבסוף ח.ע. שיתפה את התלמידות גם בשיקול לחגוג בכל זאת על אף מה שהתרחש למחרת הטקס.
"היה לי חשוב שהבנות תיקחנה איתן את המסר החשוב שגם אם עשינו טעות זה לא מוחק את כל הטוב שהיננו. כך גם הבנתי, צריכה להיות ההסתכלות שלי
על כיתתי, על המציאות וכמובן – על עצמי."


חזרה לרשימת קטגוריות לספורי ההצלחה 

 

      
 
 אתרנטו- עיצוב, בניה ואיחסון אתרי אינטרנט דינמיים        כניסה לממשק דואר | כניסה לממשק ניהול